Vóór 22:00 besteld, morgen in huis | Gratis verzending vanaf €20,- | Kies 2 samples | Gratis retourneren

Alles wat je wilt weten over het Mijn Douglas-programma

Deelnemingsvoorwaarden en klantinformatie
 

Het toepassingsgebied van dit loyaliteitsprogramma is beperkt tot de Nederlandse Douglas stores, de Nederlandse Douglas webshop en, voor zover actief, de Nederlandse Douglas-app (gezamenlijk: “Douglas shops”). Voor jouw deelname aan het Mijn Douglas-programma zijn de volgende voorwaarden van toepassing. Zij zijn van toepassing op het gebruik van het Nederlandse Mijn Douglas-klantaccount met de gratis Douglas Beauty Card en de Douglas Beauty Card Premium. De voorwaarden zijn te allen tijde te raadplegen op de website www.douglas.nl.

Jouw contractpartner

De aanbieder van het Mijn Douglas-Programma en daarmee jouw contractpartner is:

Parfumerie Douglas Nederland B.V. 
Sint Annastraat 265 
6525 GR Nijmegen 
024 351 51 51 
E-mailadres: klantenservice@douglas.nl 

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 09.30 tot 18.00 uur
  • Zaterdag: 09.30 tot 14.00 uur
  • Zondag: gesloten
 

Vorderingen of eventuele klachten met betrekking tot het Mijn Douglas-programma kunnen ook bij onze klantenservice worden ingediend.

I. Deelnemingsvoorwaarden aanmelden bij Mijn Douglas

1. Een overzicht van het Mijn Douglas-programma en de geldende voorwaarden zijn te lezen op deze pagina. Een overzicht van de meestgestelde vragen vind je hier.

2. Deelname aan het Mijn Douglas-programma staat open voor alle personen die de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt. Bedrijven, rechtspersonen of andere organisaties kunnen niet aan het programma deelnemen. Om deel te nemen aan het Mijn Douglas-programma moet je in Nederland wonen.

Bovendien is voor deelname een geldig e-mailadres vereist, dat als gebruikersnaam dient voor het Mijn Douglas-klantaccount. Zonder het opgeven van een e-mailadres is het niet mogelijk een Douglas Beauty Card te verkrijgen en deel te nemen aan het Mijn Douglas-programma.

3. Als aanmelder voor Mijn Douglas verklaar je al je gegevens naar waarheid te hebben ingevuld, akkoord te gaan met de onderhavige algemene voorwaarden en kennis genomen te hebben van het Privacybeleid en houder (hierna te noemen: “Mijn Douglas-member”) te willen worden van Mijn Douglas-programma.

4. Indien de aanmelder van het Mijn Douglas-programma in strijd handelt met de voorwaarden, ons onvolledige of onjuiste informatie verschaft, zich schuldig maakt aan bedrog, misbruik of fraude, of op enigerlei wijze handelt zodat schade wordt berokkend aan Parfumerie Douglas Nederland B.V., is Douglas gerechtigd om, onder voorbehoud van al haar overige rechten, het Mijn Douglas-account met alle daarbij behorende voordelen, waaronder, maar niet beperkt tot reeds gespaarde Beauty Points, met onmiddellijke ingang in te trekken.

5. Wanneer je je online hebt aangemeld, dan kun je via je Mijn Douglas-klantaccount op www.douglas.nl of in de Douglas-app je digitale Mijn Douglas Beauty Card inzien. Het is ook mogelijk om van het programma gebruik te maken met alleen een digitale kaart.

II. Totstandkoming van de overeenkomst

1. De overeenkomst voor het gebruik van het Mijn Douglas-programma komt tot stand op het moment dat wij jouw desbetreffende aanvraag aanvaarden (bijvoorbeeld door middel van een bevestiging op onze website of door het overhandigen van je persoonlijke Douglas Beauty Card of Douglas Beauty Card Premium).

III. Het gebruik van de Douglas Beauty Card en het Mijn Douglas-programma

1. De belangrijkste functies van het Mijn Douglas-programma zijn:

- Wanneer je producten bij Douglas koopt, spaar je Beauty Points. Deze punten kun je bij een volgende aankoop direct inwisselen tijdens het afrekenen aan de kassa in een Douglas store, in je winkelmandje op www.douglas.nl of je winkelmandje in de Douglas-app.
- Wij constateren welke producten je bij Douglas koopt, welke producten je reeds bij Douglas hebt gekocht of reeds kocht voorafgaand aan je toetreding tot het programma en in welke thema's en aanbiedingen van Douglas je het meest geïnteresseerd bent. In ons Privacybeleid staat welke gegevens wij voor dit doel gebruiken en hoe wij dat doen.
Op basis van deze gegevens ontvang je van ons speciale informatie en aanbiedingen uit het Douglas-assortiment die aansluiten bij jouw persoonlijke interesses (bijvoorbeeld geselecteerde product- en voordeelaanbiedingen of uitnodigingen voor klantenenquêtes).
- Wij gebruiken de verzamelde gegevens ook om het Douglas-assortiment voortdurend te verbeteren (marktonderzoek). Uitgebreide informatie over de functies en voordelen van Mijn Douglas en de Douglas Beauty Card (Premium) vind je op onze website.

2. De Douglas Beauty Card is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. De Douglas Beauty Card blijft eigendom van Parfumerie Douglas Nederland B.V.

3. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van je gegevens en het doorgeven ervan. Douglas is niet verantwoordelijk voor onjuiste of onbekende adresgegevens. Indien je jouw adresgegevens wilt doorgeven of wijzigen, kun je dit heel gemakkelijk zelf doen via je Mijn Douglas-klantaccount op www.douglas.nl of in de Douglas-app.

IV. Het sparen van Beauty Points

1. Met een geldige Douglas Beauty Card en deelname aan het Mijn Douglas-programma spaar je voor elke volle euro (€ 1,-) vijf (5) Beauty Points.

2. Als deelnemer aan het Mijn Douglas-programma kun je bij aankoop van goederen of diensten in de Douglas shops (incl. Douglas-app) binnen Nederland punten sparen (Beauty Points).

3. De Beauty Points worden verstrekt op alle aankopen met uitzondering van de aanschaf van Douglas Giftcards en verzendkosten die berekend worden voor het verzenden van een online aankoop (op douglas.nl en in de app) en worden berekend op basis van het netto betaalde bedrag.

4. De Beauty Points zijn vanaf moment van uitgifte drie (3) jaar geldig. Vervallen punten kunnen niet meer worden ingewisseld. De Beauty Points worden na een online aankoop 14 dagen geblokkeerd voordat je deze kunt inwisselen bij een volgende aankoop.

5. Om punten te ontvangen, hoef je alleen maar je Douglas Beauty Card of Douglas Beauty Card Premium te tonen bij het afrekenen in een Douglas store. Bij online bestellingen dien je tijdens het bestellen te zijn ingelogd in je Mijn Douglas Online-account. Na afronding van het betaalproces of de bestelling is het achteraf bijschrijven van punten niet meer mogelijk.

6. In geval van annulering van een overeenkomst waarvoor je punten hebt ontvangen (bijv. door omzetting, annulering van de overeenkomst, betwisting, ontbinding, ruilen, etc.), en in geval van onjuiste boekingen of bij misbruik, behoudt Douglas zich het recht voor om het bijbehorende puntentegoed te annuleren.

7. Indien je via de Douglas shops aangekochte artikelen retourneert of ruilt, worden de verstrekte Beauty Points in mindering gebracht of aangepast. Je kunt dan ook in de Douglas store gekochte producten alleen retourneren of ruilen volgens de in de betreffende winkel geldende regels en op vertoon van je kassabon én Douglas Beauty Card mits deze is gebruikt bij het afrekenen. Als je bij jouw aankoop Beauty Points hebt ingewisseld, dan krijg je deze alleen terug indien alle artikelen op de bon worden geretourneerd. Indien slechts een deel van de artikelen op de bon worden geretourneerd, is hier niet mogelijk om de Beauty Points terug te krijgen.

8. Parfumerie Douglas Nederland B.V. behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in het spaarsysteem en in het aantal Beauty Points dat per besteed bedrag wordt toegekend. Wijzigingen hebben ook betrekking op de Beauty Points die reeds gespaard zijn.

9. Daarnaast behoudt Douglas zich het recht voor om een klantaccount te blokkeren indien het vermoeden bestaat dat een klant in korte tijd grote aantallen artikelen heeft gekocht, waardoor redelijkerwijs kan worden aangenomen dat deze niet voor eigen gebruik zijn, maar voor wederverkoop dienen. Dit geeft Douglas tevens het recht om het tegoed aan opgebouwde Beauty Points op dit account te bevriezen (hetgeen ook kan leiden tot verval van gespaarde punten) en deelname aan het Beauty Card-programma te beëindigen en/of betreffende Beauty Cards in te nemen, zonder gehouden te zijn tot enige vorm van restitutie of compensatie.

V. Puntensaldo

1. Je gespaarde punten worden door ons overgemaakt op een door ons beheerde puntenrekening. Je kunt je actuele puntensaldo op elk moment bekijken in je Mijn Douglas-omgeving in de Douglas shops. Daarnaast kunnen wij jouw actuele puntensaldo per e-mail en/of per post naar je sturen.

2. Bezwaren tegen de juistheid of de volledigheid van een meegedeeld puntensaldo moeten uiterlijk binnen een maand na ontvangst van de kennisgeving schriftelijk of in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail) worden ingediend. Vergeet niet de desbetreffende documentatie aan je bezwaar toe te voegen, zoals kopieën van de relevante ontvangstbewijzen of facturen. Het niet tijdig indienen van een claim zal worden beschouwd als een goedkeuring van het meegedeelde puntensaldo. Ook na deze goedkeuring kun je om een correctie van het meegedeelde puntensaldo verzoeken, maar in dat geval moet je de onjuistheid of onvolledigheid bewijzen.

VI. Het inwisselen van Beauty Points

1. Je kunt je gespaarde punten inwisselen voor premies in de Nederlandse Douglas shops zodra je:

-  je klantenaccount in onze online shop op www.douglas.nl hebt aangemaakt en daar de benodigde klantgegevens hebt ingevuld en;
-  eenmalig een tegoed van ten minste 200 punten hebt bereikt (minimumdrempel voor de eerste inwisseling) en;
-  op je puntenrekening een hiervoor in aanmerking komend tegoed hebt staan.

2. Een voorwaarde is in elk geval de beschikbaarheid van de gekozen premies. De beschikbare premie- aanbiedingen en het daarvoor vereiste aantal punten worden bekendgemaakt op onze website www.douglas.nl en in de desbetreffende actievoorwaarden van Douglas.

3. Punten die het eerst zijn verkregen, worden bij inwisseling het eerst afgeschreven.

4. De gespaarde Beauty Points kunnen niet ingewisseld worden voor contant geld of Douglas giftcards.

5. De gespaarde Beauty Points zijn alleen inwisselbaar in de Nederlandse Douglas shops en kunnen niet worden overgedragen naar buitenlandse Douglas shops.

6. Overdracht van punten aan derden is alleen mogelijk met onze toestemming.

VII. Speciale aanbiedingen

1. Een Douglas Beauty Card-member kan profiteren van speciale aanbiedingen van Parfumerie Douglas Nederland B.V. op de Nederlandse markt. Deze aanbiedingen worden door Parfumerie Douglas Nederland B.V. samengesteld. Dergelijke aanbiedingen gelden slechts voor de duur van de actieperiode en zolang de voorraad strekt.

2. Sommige aanbiedingen zijn alleen van toepassing op Premium Mijn Douglas-members  Indien dit het geval is, zal Parfumerie Douglas Nederland B.V. dit duidelijk vermelden. Klanten zonder een Premium Mijn Douglas Card kunnen geen gebruikmaken van deze aanbiedingen.

VIII. Douglas Beauty Card Premium

1. Indien je binnen 12 maanden € 250,- of meer hebt uitgegeven (exclusief verzendkosten), dan word je automatisch geüpgraded naar Mijn Douglas Premium-member. Je nieuwe Douglas Beauty Card Premium is dan terug te vinden in je Mijn Douglas-account op www.douglas.nl of in de Douglas-app. 

IX. Wijzigingen

1. Parfumerie Douglas Nederland B.V. behoudt zich het recht voor om, te allen tijde en onder alle omstandigheden aanbiedingen in te trekken, aanbiedingen te wijzigen of nieuwe aanbiedingen te doen. Parfumerie Douglas Nederland B.V. behoudt zich tevens het recht voor om het benodigd aantal punten voor een premie te wijzigen.

2. Informatie omtrent wijzigingen vind je in een brochure, op de website www.douglas.nl of in enig ander schriftelijk stuk. De dagtekening van het betreffende stuk geldt als ingangsdatum voor de wijziging.

3. Aan het al dan niet bekend zijn met enige wijziging kan de houder van de Douglas Beauty Card geen andere rechten ontlenen dan de rechten zoals op deze pagina genoemd.

X. Persoonsgegevens van de Mijn Douglas klantenaccount

1. Wij verwerken persoonsgegevens over jouw gebruik en bezit van de Douglas Beauty Card. Op onze pagina over het Privacybeleid vind je daarover meer informatie. Door de Douglas Beauty Card te gebruiken geef je toestemming voor die verwerkingen. Je hebt recht op inzage in je gegevens. Een daartoe strekkend verzoek kun je richten aan Parfumerie Douglas Nederland B.V., t.a.v. Klantenservice, postbus 479 (6500 AL), te Nijmegen.

2. Wijzigingen van je naam en/of contactgegevens dient je onmiddellijk aan ons door te geven. Naamswijzigingen moeten schriftelijk worden doorgegeven, maar adreswijzigingen kun je ook rechtstreeks in je Mijn Douglas-omgeving op www.douglas.nl of in de Douglas-app doorgeven. Je kunt ons ook per telefoon of e-mail van de adreswijziging op de hoogte stellen.

3. De veiligheid van je persoonsgegevens is voor ons zeer belangrijk. Meer informatie over gegevensbescherming in het Mijn Douglas-programma kun je vinden in ons Privacybeleid.

XI. Verlies of diefstal

In geval van verlies of diefstal van je Douglas Beauty Card kun je een nieuwe kaart aanvragen in een Douglas store bij jou in de buurt. Na verificatie van je gegevens krijg je direct kosteloos een nieuwe kaart mee. Wij adviseren je dit spoedig te doen in verband met eventueel misbruik van je kaart.

XII. Aansprakelijkheid

Parfumerie Douglas Nederland B.V. is niet aansprakelijk voor ongeautoriseerd gebruik - door jou, dan wel door derden - van je Douglas Beauty Card of Mijn Douglas-account, noch voor het frauduleus inwisselen van Beauty Points.

XIII. Geldigheid

De Douglas Beauty Card en het Mijn Douglas-account zijn onbeperkt geldig (behoudens wijzigingen in of beëindiging van het programma). Indien je Douglas Beauty Card wel een geldigheidsduur vermeldt, is deze niet van toepassing.

XIV. Beëindiging deelname

1. Zowel jij als Douglas hebben het recht je deelname aan het Mijn Douglas-programma op ieder moment te beëindigen. In geval van opzegging door jou bedraagt de opzegtermijn (d.w.z. de periode tussen ontvangst van de opzegging en de inwerkingtreding ervan) één maand; in geval van opzegging door ons bedraagt de opzegtermijn ten minste drie maanden. Dit laat onverlet het recht om wegens zwaarwegende redenen op te zeggen.

2. Je dient Parfumerie Douglas Nederland B.V. schriftelijk op de hoogte te stellen van je beëindiging. Je dient je hierbij te richten tot de Douglas Klantenservice.

3. Na opzegging is de Douglas Beauty Card niet meer geldig, ongeacht de eventueel daarop vermelde geldigheidsduur.

4. Een eventueel tegoed aan Beauty Points dien je voor beëindiging in te wisselen. Zodra een opzegging van kracht is geworden, kun je geen nieuwe punten meer verzamelen in het Mijn Douglas-programma, noch bestaande punten inwisselen.

5. De overeenkomst betreffende je deelname aan het Mijn Douglas-programma is persoonsgebonden en kan niet worden overgedragen of vererfd. De overeenkomst eindigt automatisch door het overlijden van de kaarthouder, zonder dat een afzonderlijke opzegging noodzakelijk is. Eventuele overgebleven punten kunnen niet meer worden ingewisseld.

6. De Douglas Klantenservice is namens Parfumerie Douglas Nederland B.V. gerechtigd om, onder voorbehoud van al haar rechten, in geval van bedrog, het verschaffen van onvolledige of onjuiste informatie, bij handelen in strijd met de onderhavige voorwaarden, bij misbruik van je rechten als Douglas Beauty Card-houder, of bij enig ander handelen hetwelk schade berokkent aan Parfumerie Douglas Nederland B.V. en/of de Douglas shops, je Douglas Beauty Card met onmiddellijke ingang in te trekken en je tegoed aan gespaarde Beauty Points te annuleren.

XV. Beëindiging Mijn Douglas-programma

Parfumerie Douglas Nederland B.V. behoudt zich het recht voor om, zonder compensatie van de deelnemers, het Mijn Douglas-programma stop te zetten. Douglas streeft ernaar om informatie hieromtrent uiterlijk drie (3) maanden voor de beëindiging kenbaar te maken. Informatie hieromtrent zal aan je kenbaar worden gemaakt in een brochure, op de website www.douglas.nl of in enig ander schriftelijk stuk. Na aankondiging van beëindiging van het Mijn Douglas-programma heb je nog drie (3) maanden de tijd om Beauty Points te sparen en reeds verstrekte Beauty Points in te wisselen.

XVI. Blokkeren

Als er gedocumenteerd bewijs is van mogelijk misbruik van je Mijn Douglas Account of je kaart, dan kunnen wij je account tijdelijk blokkeren. Als er omstandigheden zijn waardoor wij jouw overeenkomst over deelname aan het Mijn Douglas-programma om uitzonderlijke redenen zouden mogen beëindigen, kunnen wij als alternatief voor deze beëindiging je account ook tijdelijk blokkeren.

XVII. Diversen

1. Parfumerie Douglas Nederland B.V. behoudt zich het recht voor de onderhavige algemene voorwaarden te wijzigen. Op de datum van inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden vervallen de onderhavige en alle voorgaande algemene voorwaarden.

2. Parfumerie Douglas Nederland B.V. stelt zich tot doel eventuele wijzigingen steeds voorafgaand aan te kondigen. Wanneer je het niet eens bent met de wijziging, ben je gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.

3. Wij behouden ons het recht voor om op elk moment wijzigingen of aanvullingen aan te brengen met betrekking tot de opties voor het sparen van punten, de beschikbare premies en het aantal punten dat daarvoor is vereist, alsmede tot andere processen van het Mijn Douglas-programma zoals beschreven in de programmadocumenten, voor zover de deelnemers door de wijziging niet in strijd met de maatstaven van redelijkheid en billijkheid worden benadeeld.

4. Wij behouden ons tevens het recht voor om deze deelnamevoorwaarden met jouw toestemming te wijzigen of aan te vullen - met name wanneer dit noodzakelijk is in het belang van de eenvoudige en veilige werking van het Mijn Douglas-programma. Dergelijke wijzigingen van deze deelnamevoorwaarden zullen je vooraf per e-mail of per post worden toegezonden en/of op de website van Douglas worden vermeld. Ze gelden als goedgekeurd wanneer je binnen twee maanden na ontvangst van deze kennisgeving geen bezwaar maakt tegen deze wijziging. Je wordt hier in de kennisgeving nog een keer afzonderlijk op gewezen.

5. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

6. Uit deze overeenkomst voortvloeiende geschillen worden voorgelegd aan rechtbank Oost-Nederland, locatie Arnhem.

Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 5 oktober 2023.