Gratis verzending en retour    Gratis 2 samples naar keuze    24-uurslevering    Grootste beauty-assortiment
Beauty CardStoresActies

FAQ - Veelgestelde vragen

De antwoorden op onze veelgestelde vragen (FAQ) vindt u hier:

ACTUEEL | Bereikbaarheid Customer Service

Vanwege drukte zijn wij soms minder goed bereikbaar dan je normaal gesproken van ons gewend bent maar ook in deze bijzondere tijden doen wij doen ons best om je zo spoedig mogelijk te woord te staan!

Let op: op de volgende nationale feestdagen zijn wij telefonisch niet bereikbaar
Tweede Paasdag: maandag 18 april 2022
Koningsdag: woensdag 27 april 2022
Hemelvaartsdag: donderdag 26 mei 2022
Tweede pinksterdag: maandag 6 juni 2022
Tweede kerstdag: maandag 26 december 2022

BESTELLEN | Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Op www.douglas.nl worden de volgende betaalmethoden geaccepteerd:

iDeal (NL);
Bancontact (BE);
PayPal (NL & BE);
Nederlandse en Belgische creditcards, Visa, MasterCard, American Express;
Douglas Giftcard.
In onze online shop is het helaas niet mogelijk om uw VVV-cadeaubon of FreeBees te verzilveren. Tevens is het niet mogelijk om uw bestelling telefonisch of per e-mail door te geven.

Indien je jouw FashionCheque wenst te verzilveren op douglas.nl dien je jouw FashionCheque om te zetten. Ontdek hier hoe je jouw FashionCheque omwisselt voor een Douglas Giftcard.

BESTELLEN | Hoe worden kortingen berekend?
Kortingen worden berekend vanaf de Douglas 'van'-prijs, dit is de hoogstvermelde of doorgestreepte prijs in onze stores of Online Shop. Meer informatie over ons kortingbeleid vind je op www.douglas.nl/voorwaarden.

BESTELLEN | Welke producten zijn uitgesloten van korting?
Tijdens kortingsacties geldt onze korting op geselecteerde merken. Een overzicht van merken die uitgesloten zijn van korting vind je op www.douglas.nl/uitgesloten

BESTELLEN | Hoe verzilver ik mijn code?
Kortingscode
Je kunt jouw Beauty Points Cheque of Voucher in de eerste stap van het bestelproces (het winkelmandje) verzilveren. In het veld 'Kortingscode' kun je de persoonlijke kortingscode invoeren. Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken en de kortingscode is niet geldig in combinatie met andere kortingen.

Birthday Voucher
Je kunt jouw voucher voor het verrassingscadeau in de eerste stap van het bestelproces (het winkelmandje) verzilveren. In het veld 'Kortingscode' kun je de persoonlijke kortingscode invoeren. Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken en de kortingscode is geldig bij besteding vanaf € 30,- in onze Online Shop. De kortingscode is niet geldig in combinatie met andere kortingen.

Verrassingsvoucher
Je kunt jouw voucher voor het verrassingscadeau in de eerste stap van het bestelproces (het winkelmandje) verzilveren. In het veld 'Kortingscode' kun je de persoonlijke kortingscode invoeren. Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken en de kortingscode is geldig bij besteding vanaf € 30,- in onze Online Shop. De kortingscode is niet geldig in combinatie met andere kortingen.

Beauty Points Cheque of Voucher
Je kunt jouw Beauty Points Cheque of Voucher in de eerste stap van het bestelproces (het winkelmandje) verzilveren. In het veld 'Kortingscode' kun je de persoonlijke kortingscode invoeren. Je kunt één kortingscode per bestelling gebruiken en de kortingscode is niet geldig in combinatie met andere kortingen. Voor alle voorwaarden met betrekking tot het verzilveren van onze Beauty Points Cheques en Vouchers verwijzen wij je graag door naar www.douglas.nl/cheque.

Let op: het is niet mogelijk om uw code met terugwerkende kracht toe te passen op reeds geplaatste bestellingen. Werkt je code niet en is de foutmelding in het winkelmandje onduidelijk? Neem dan contact met ons op voordat je jouw bestelling plaatst.

BESTELLEN | Hoe verzilver ik mijn Douglas Giftcard?
Je kunt jouw Douglas Giftcard in de eerste stap van het bestelproces (het winkelmandje) verzilveren. In het veld 'Giftcardnummer' voer je het 17-cijferige giftcardnummer in en vervolgens de bijbehorende pincode. De pincode van jouw persoonlijke Douglas Giftcard vind je aan de achterzijde van de kaart onder de zilveren kraslaag. Deze kraslaag dien je voorzichtig weg te krassen.

Ter controle wordt gevraagd om een zogenaamde captcha-beveiligingscode over te typen, deze code wordt in het formulier direct onder de pincode weergegeven. De captcha-beveiligingscode is hoofdlettergevoelig. Kies tenslotte voor 'Giftcard of Beauty Points Cheque verzilveren'. Het saldo van jouw Giftcard wordt nu automatisch van het totaalbedrag afgehaald. Het eventuele restbedrag kun je voldoen door middel van iDeal, PayPal of CreditCard. Is het saldo van jouw Douglas Giftcard hoger dan het te betalen bedrag, dan blijft het overige saldo op de Douglas Giftcard staan.

Je kunt maximaal 10 Douglas Giftcards per bestelling verzilveren.

Tip: bewaar de Douglas Giftcard totdat je jouw bestelling in huis hebt!

BESTELLEN | Mijn Douglas Giftcard is kwijt of gestolen. Wat nu?
Graag ontvangen wij het aankoopbewijs van de Douglas Giftcard of het eventuele bankafschrift waarop te zien is waar en wanneer de Douglas Giftcard is verkregen. Hiermee kunnen wij het Douglas Giftcardnummer achterhalen en nagaan of het saldo van de Douglas Giftcard overgeboekt kan worden op een nieuwe Douglas Giftcard. Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.nl.

BESTELLEN | Het product dat ik wens te bestellen is uitverkocht
Vanwege populariteit en aantrekkelijk geprijsde producten kunnen onze beautyproducten momenteel sneller uitverkocht raken dan je normaal gesproken van ons gewend bent. Echter wordt onze online voorraad regelmatig aangevuld. Wij adviseren je om gebruik te maken van de functie 'E-mail mij wanneer leverbaar' op onze productpagina zodat je een e-mail ontvangt zodra het product weer beschikbaar is in onze Online Shop.

BESTELLEN | Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, maar ik heb wel betaald
Indien je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen adviseren wij je om allereerst je reclame- of spam-inbox te controleren. Indien je de bestelling hebt geplaatst met een geregistreerd account, kun je de geplaatste bestelling terugvinden in het menu-item 'Mijn bestellingen' binnen de Mijn Douglas-omgeving.

Mocht je één uur na het plaatsen van de bestelling nog steeds geen bevestigingsmail van de bestelling hebben ontvangen of staat de bestelling nog niet geregistreerd in jouw persoonlijke account, stuur dan je IBAN-gegevens en een kopie of screenshot van het volledige Douglas-bankafschrift naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Geen bevestiging' en wij doen zo spoedig mogelijk onderzoek naar de status van jouw bestelling.

Mocht je na twee werkdagen nog geen reactie van ons hebben ontvangen, controleer dan of het betaalde bedrag is teruggestort op jouw bankrekening. Indien dit het geval is, is de bestelling per abuis niet succesvol doorgekomen in ons bestelsysteem en adviseren wij je om de bestelling opnieuw te plaatsen.

BESTELLEN | Kan ik mijn geplaatste bestelling wijzigen?
Helaas is het niet mogelijk om gegevens van een reeds geplaatste bestelling te wijzigen.

Indien je per ongeluk een onjuist adres hebt ingevoerd tijdens het plaatsen van de bestelling en de bestelling inmiddels is overgedragen aan onze bezorgpartner DHL kun je bezorggegevens zelf aanpassen. Zodra je de Track&Trace-gegevens van de bestelling hebt ontvangen en de bestelling is overgedragen aan DHL kun je kiezen voor de optie 'Iets anders afspreken'.

Indien je per ongeluk een onjuist product hebt besteld adviseren wij je om de bestelling te weigeren zodra de postbezorger voor je deur staat. Onze bezorgpartner zal evoor zorgen dat de bestelling kosteloos naar ons wordt geretourneerd. Zodra je retourzending door ons is ontvangen, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail en wordt het betaalde bedrag binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort op je bankrekening.

BESTELLEN | Kan ik mijn geplaatste bestelling annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Indien je de bestelling niet wenst te ontvangen adviseren wij je om de bestelling te weigeren zodra de postbezorger voor de deur staat. Onze bezorgpartner zal evoor zorgen dat de bestelling kosteloos naar ons wordt geretourneerd. Zodra je retourzending door ons is ontvangen, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail en wordt het betaalde bedrag binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort op je bankrekening.

BESTELLEN | Kan ik mijn online aankoop ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om je online aankoop te ruilen voor een ander product. Je dient het ontvangen product (mits ongeopend en ongebruikt) te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Je kunt jouw online aankopen retourneren via een DHL Service Point bij jou in de buurt. Je dient hiervoor het door jou ontvangen retourformulier toe te voegen aan de retourzending. Geef bij het Service Point aan dat het pakket geretourneerd dient te worden naar Parfumerie Douglas waarna de medewerker het pakket geheel kosteloos naar ons kan retourneren. Bij afgifte van de retourzending ontvang je altijd een retourbewijs: bewaar dit retourbewijs zorgvuldig om de status van de retourzending te kunnen raadplegen.

Normaliter duurt het enkele werkdagen voordat je retourzending arriveert in ons magazijn en wordt verwerkt. Zodra je retourzending wordt verwerkt zullen wij je hier per e-mail over informeren.

BEZORGEN | Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
In het winkelmandje doen wij een zo goed mogelijke voorspelling van de bezorgtijd van je bestelling. Echter kunnen wij in verband met de drukte niet geheel garanderen dat de bestelling binnen het gekozen tijdsbestek wordt bezorgd omdat wij hiervoor afhankelijk zijn van onze bezorgpartner DHL. Voor actuele informatie met betrekking tot de bezorging van je bestelling adviseren wij je om de Track&Trace-gegevens van de bestelling te raadplegen.

BEZORGEN | De Track&Trace-gegevens van mijn bestelling zijn onbekend
Zodra je bestelling is overgedragen aan onze bezorgpartner en naar je onderweg is zal de Track&Trace-status wijzigen. Wij adviseren je om jouw Track&Trace-gegevens op een later moment nogmaals te raadplegen.

BEZORGEN | Wat gebeurt er met mijn bestelling indien ik niet thuis ben op het moment van levering?
Onze bezorgpartners bezorgen onze bestellingen op het door jou opgegeven afleveradres. Hierop zijn de voorwaarden van DHL Parcel van toepassing.

Na een mislukte bezorgpoging laat de postbezorger een bericht in de brievenbus achter en ontvang je een e-mail met de melding dat de postbezorger er niet in is geslaagd de bestelling te bezorgen en dat de bestelling afgeleverd wordt bij een service point bij jou in de buurt.

BEZORGEN | Mijn bestelling wordt per abuis naar een onjuist adres verzonden
Indien je per ongeluk een onjuist adres hebt ingevoerd tijdens het plaatsen van je bestelling en de bestelling reeds is overgedragen aan onze bezorgpartner, kun je de bezorggegevens zelf aanpassen. Zodra je de Track&Trace-gegevens van de bestelling hebt ontvangen kun je kiezen voor een nieuwe bezorgoptie.

Indien je niet in de gelegenheid bent om je bestelling op het onjuiste of aangepaste huisnummer op te halen, adviseren wij je de bestelling te laten bezorgen op een afhaalpunt. Indien de bestelling niet binnen 14 werkdagen wordt opgehaald zal de bestelling naar ons worden geretourneerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en de terugbetaling van het betaalde bedrag vindt automatisch plaats.

BEZORGEN | Mijn bestelling wordt naar jullie geretourneerd
Indien je bestelling om welke reden dan ook naar ons magazijn wordt geretourneerd gaat er een automatisch retourproces van start en krijg je het betaalde bedrag binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort op je bankrekening. Indien je de bestelling opnieuw wenst te ontvangen adviseren wij je om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Heb je gebruik gemaakt van een Douglas Giftcard? Dan ontvang je het bedrag retour in vorm van een digitale Douglas Giftcard. Deze wordt per e-mail verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres.

Indien je gebruik hebt gemaakt van een persoonlijke code of voucher adviseren wij je contact met ons op te nemen via onze contactpagina.

BEZORGEN | Ik heb mijn bestelling niet ontvangen
Indien je jouw bestelling niet hebt ontvangen adviseren wij je om de Track&Trace-gegevens van de bestelling te raadplegen. Neem contact met ons op indien de Track&Trace-gegevens onjuiste informatie tonen. Vervolgens zal onze bezorgpartner onderzoek doen naar de status van je bestelling en streven wij ernaar om je binnen 5 werkdagen te voorzien van de uitkomst van het onderzoek. Indien je jouw bestelling in de tussentijd alsnog ontvangt vernemen wij dit graag van je.

ONTVANGEN | Mijn bestelling is incompleet
Als je ontvangen bestelling incompleet is, adviseren wij je om een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Bestelling incompleet' of contact met ons op te nemen via onze contactpagina. Vermeld hierbij het betreffende bestelnummer en wij doen zo spoedig mogelijk onderzoek naar jouw incomplete bestelling.

ONTVANGEN | Ik heb een defect product ontvangen
Als je een product beschadigd of defect hebt ontvangen verzoeken wij je vriendelijk om een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met de volgende informatie:

• het desbetreffende bestelnummer;
• een duidelijke beschrijving van de beschadiging of het defect aan het product;
• één of meerdere foto's van de staat waarin je jouw bestelling of product hebt ontvangen, om het defect of de schade te bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste één foto duidelijk zichtbaar zijn. Na ontvangst van de foto's bieden wij je zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

ONTVANGEN | Kan ik een geopend product retour zenden?
Reeds geopende of gebruikte producten nemen wij niet retour. Door het openen en eventueel uitproberen van een product ontstaan gebruikssporen: hierdoor is het product onverkoopbaar voor Douglas. Wij beloven onze klanten immers altijd nieuwe en ongeschonden producten.

Indien wij geopende en/of gebruikte producten retour ontvangen zullen de producten niet worden geaccepteerd en worden deze middels een begeleidende brief geretourneerd naar de klant.

RETOURNEREN | Ik wil mijn bestelling retourneren
Online aankopen kun je retourneren via een DHL Service Point bij jou in de buurt. Je dient hiervoor het door jou ontvangen retourformulier toe te voegen aan jouw retourzending. Je vermeldt bij het DHL Service Point dat je jouw pakket wenst te retourneren naar Parfumerie Douglas en de DHL Service Point-medewerker zorgt ervoor dat jouw pakket wordt voorzien van een retoursticker en deze kosteloos naar ons wordt geretourneerd. Bij afgifte van jouw retourzending ontvang je altijd een retourbewijs: bewaar deze zorgvuldig om de status van jouw retourzending te kunnen raadplegen.

SERVICE | Ik heb geen staaltjes ontvangen bij mijn bestelling
Het toevoegen van samples aan jouw bestelling is een manuele handeling en wordt uitgevoerd door onze collega's in ons magazijn. Hierdoor kan het helaas voorkomen dat er per abuis geen samples worden toegevoegd aan de bestelling. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Indien je geen samples hebt ontvangen bij je bestelling adviseren wij je om een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Geen samples'. Vermeld hierbij het betreffende bestelnummer en wij bieden je zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

SERVICE | Ik heb andere staaltjes of gifts ontvangen dan waar ik voor gekozen had
Voor al onze samples en gifts geldt dat wij deze kunnen aanbieden zolang de voorraad strekt. Indien je andere samples of gifts hebt ontvangen dan waar je aanvankelijk voor gekozen hebt is een tekort aan voorraad de reden.

SERVICE | Ik heb gebruikgemaakt van jullie cadeauservice maar mijn bestelling is niet ingepakt
Indien je ons verpakkingsmateriaal alsnog per post wenst te ontvangen adviseren wij je om een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Cadeauservice' of contact met ons op te nemen via onze contactpagina. Vermeld hierbij het betreffende bestelnummer en wij bieden je zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

SERVICE | Het product dat jullie aanbieden is elders goedkoper te verkrijgen
De verkoopprijzen die wij hanteren in onze online shop worden zorgvuldig vastgelegd. Echter hebben wij geen inzicht in het prijsbeleid van andere spelers in de markt. Ook kunnen promotionele kortingen per periode verschillen. Wij bieden onze klanten naast hoge kwaliteit en goede service regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen. Wij adviseren je daarom om onze stores of online shop regelmatig te bezoeken voor de geldende acties en beauty-aanbiedingen.

SERVICE | Ik heb een e-mail reminder ingesteld en ontvangen maar het product is niet voorradig
Alle Douglas-klanten die zich hebben aangemeld voor onze e-mail reminder van een product ontvangen deze e-mail tegelijkertijd, op hetzelfde tijdstip. Het kan bij een beperkte voorraad helaas voorkomen dat door de grote populariteit van het product deze binnen korte tijd weer raakt uitverkocht; onze excuses voor het ongemak. Wij adviseren je om opnieuw gebruik te maken van onze e-mail reminder in de hoop dat je het product binnenkort wél kunt verkrijgen via www.douglas.nl!

DOUGLAS ACCOUNT | Waarom kan ik niet inloggen terwijl ik eerder een bestelling heb geplaatst?
Wellicht heb je in het verleden een bestelling geplaatst zonder je gegevens te registreren. Indien je een Douglas Account wenst te creëren, kies je voor de optie 'Aanmelden' in plaats van 'Inloggen'.

Wanneer je in het bezit bent van een Douglas Beauty Card betekent dit niet automatisch dat er op www.douglas.nl een account bestaat met jouw gegevens; een Douglas Account staat los van je Douglas Beauty Card-account in ons klantsysteem. Uiteraard is het mogelijk om je e-mailadres te gebruiken voor zowel je Douglas Card-account als je Online Shop-account.

DOUGLAS ACCOUNT | Hoe wijzig ik het e-mailadres van mijn Douglas account?
Zodra je bent ingelogd met jouw Douglas account heb je toegang tot jouw persoonlijke 'Mijn Douglas'-omgeving. In het menu-item 'Persoonlijke instellingen' kun je jouw e-mailadres wijzigen. Log uit bij het huidige account en log in met jouw nieuwe e-mailadres (met hetzelfde wachtwoord): je e-mailadres is bij deze gewijzigd.

DOUGLAS ACCOUNT | Ik ben het wachtwoord van mijn Douglas account vergeten
In de 'Mijn Douglas'-omgeving op www.douglas.nl wordt de optie 'Ben je jouw wachtwoord vergeten?' getoond. Voer jouw e-mailadres en de unieke captcha-beveiligingscode in zodat je een e-mail ontvangt waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Mocht je de e-mail niet binnen enkele minuten hebben ontvangen, controleer dan alstublieft ook goed de reclame- of spam-inbox.

Heb je na een uur nog steeds geen e-mail ontvangen? Wellicht ben je nog niet in het bezit van een Douglas Account. Kies in dit geval voor de optie 'Aanmelden' in plaats van 'Inloggen'. Ontvang je de melding dat je e-mailadres reeds bij ons bekend is? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl

DOUGLAS ACCOUNT | Hoe verwijder ik mijn klantgegevens?
Stuur het verwijderingsverzoek per e-mail naar klantenservice@douglas.nl en jouw verzoek tot verwijdering zal binnen vier weken worden voltooid.

DOUGLAS BEAUTY CARD / MIJN DOUGLAS | Hoe vraag ik een Douglas Beauty Card aan?
Je kunt geheel kosteloos je persoonlijke Digitale Douglas Beauty Card aanvragen via www.douglas.nl/login. Kun je al inloggen? Dan ben je al in het bezit van een Digitale Douglas Beauty Card. Als je nog niet kunt inloggen kun je je heel eenvoudig aanmelden; na je aanmelding ontvang je direct een Digitale Douglas Beauty Card.


DOUGLAS BEAUTY CARD / MIJN DOUGLAS | Hoe spaar ik Beauty Points met mijn online aankopen?
Om Beauty Points te ontvangen bij je online aankopen dien je allereerst in het bezit te zijn van een Mijn Douglas-account. Je maakt een Mijn Douglas-account aan door www.douglas.nl te bezoeken en in het menu rechtsboven op de website te klikken op 'Mijn Douglas'. Kies voor de optie 'Ik ben nieuw bij Douglas' en maak een persoonlijk Mijn Douglas-account aan. Na het aanmaken van een Mijn Douglas-account ben je direct in het bezig van een Digitale Beauty Card. Je begint dus gelijk met sparen van Beauty Points bij elke online aankoop!

DOUGLAS BEAUTY CARD / MIJN DOUGLAS | Waarom ontvang ik geen Premium Douglas Beauty Card-korting?
Ben je Douglas Premium member? Dan ontvange je 10% korting op heel veel make-upmerken en op producten van Douglas Collection. Volgens de actievoorwaarden wordt jouw 10% Douglas Beauty Card-korting berekend over de adviesprijs. De adviesprijs is de hoogstvermelde of doorgestreepte prijs op onze prijsetiketten in de store, of de vermelde ‘van’-prijs online. Wanneer je een product probeert te bestellen dat reeds met 10% of meer is afgeprijsd, ontvang je géén extra Douglas Beauty Card-korting. Daarnaast geldt de korting op geselecteerde merken. Een overzicht van merken die uitgesloten zijn van Douglas Beauty Card-korting vind je op douglas.nl/uitgeslotenvankorting.

DOUGLAS BEAUTY CARD | Hoe verwijder ik mijn Douglas Beauty Card-gegevens?
Graag willen we je erop attenderen dat het mogelijk is om Douglas Beauty Cardmember / Mijn Douglas member te blijven zonder post te ontvangen. Je kunt dan gebruik blijven maken van aantrekkelijke kortingen met je Beauty Points. Neem telefonisch contact met ons op via 088 - 368 45 45 (lokaal tarief) of stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.nl om je post- en e-mailtoestemmingen te wijzigen. Wil je toch je Beauty Card opzeggen? Dan moeten we gelijk jouw hele Mijn Douglas-account annuleren. Neem daarvoor contact met onze klantenservice.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Is je vraag na het lezen van onze veelgestelde vragen nog niet beantwoord? Neem contact met ons op via de volgende mogelijkheden:

Telefonisch
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 088 – 368 45 45 (lokaal tarief). Van maandag t/m vrijdag staan we je graag te woord tussen 09:30 en 18:00 uur en op zaterdag tussen 09:30 en 13:00 uur.

E-mail
Heb je een klacht, vraag of opmerking? Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.nl

Social Media
Neem contact met ons op via Facebook, Twitter of Instagram en we doen ons best om zo spoedig mogelijk op je bericht te reageren!