Gratis verzending en retour  |  Gratis 2 samples naar keuze  |  Vóór 22:00 besteld = morgen in huis  |  Het grootste beauty-assortiment

Nu -20%* op bijna alle geuren & geursets + -25%* op alle skincare van Estée Lauder, Clinique, Clarins, Shiseido & one.two.free! 💚🍂

Alles wat je wilt weten over Retourneren & Ruilen

Niet tevreden over een product? En benieuwd naar je opties om te retourneren of ruilen? Daar lees je alles over op deze pagina.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op.
 

• Kan ik mijn online aankoop ruilen?

Nee, dit kan helaas niet. Natuurlijk is het wel mogelijk om een ontvangen product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Zo werkt dat:

- STAP 1: Doe het product dat je wilt retourneren in de doos; 
- STAP 2: Vul het door jou ontvangen retourformulier in;
- STAP 3: Voeg dit formulier toe en plak de doos goed dicht;
- STAP 4: Ga met het pakket naar een DHL ServicePoint (let op: klik bij de filteropties op 'Retourneren', te vinden onder het kopje 'Wat wil je doen?' Zo vind je alleen ServicePoints waar retourneren mogelijk is);
- STAP 5: De DHL-medewerker zal het pakket kosteloos naar ons retourneren.

Bij het afgeven van de retourzending ontvang je altijd een retourbewijs. Bewaar dit goed om de status van de retourzending te kunnen checken. Normaal gesproken duurt het enkele werkdagen voordat je retourzending arriveert in ons magazijn. Zodra je retourzending verwerkt is, krijg je van ons een mailtje.
 

• Hoe kan ik mijn partnerbestelling retourneren?

Partnerproducten worden in een apart pakket verzonden met een apart retourlabel. Ook krijg je uitleg over het retourneren. Zitten het retourlabel en de instructies er niet bij? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Voor het retourneren van partnerartikelen gemarkeerd met ‘Verzonden door Douglas-partner’ gelden dezelfde voorwaarden als voor Douglas-artikelen. Zo is retourneren altijd gratis.

Let even hierop: Artikelen in de webshop waar ‘Verzonden door Douglas-partner’ bij staat, moeten altijd rechtstreeks naar de desbetreffende partner worden gestuurd. Dus niet naar Douglas of een van onze stores.
 

• Wat is de retourtermijn?

Producten kunnen binnen 14 kalenderdagen kosteloos naar ons worden geretourneerd. Zodra we je pakketje verwerkt hebben, krijg je daarvan een bevestiging per mail.

• Kan ik artikelen met korting ook retourneren?

Ja, dit kan zeker. Voor artikelen die je bij ons gekocht hebt met korting, gelden dezelfde retourvoorwaarden als voor alle andere artikelen. Dat is erg fijn, want we bieden regelmatig korting op onze producten.
 

• Kan ik een geopend product ook retourneren?

Ja, dit kan. Let er echter wel op dat een groot gedeelte van ons assortiment bestaat uit hygiënegoederen. Die zijn na opening en/of gebruik in veel gevallen aantoonbaar verminderd of helemaal niet meer verkoopbaar. Ze kunnen dus als retour geweigerd worden.

Neem even contact op met onze klantenservice als je hier nog vragen over hebt.

• Hoe werkt het recyclen van oude apparaten (oud-voor-nieuw-regeling)?

Als je bij Douglas een elektr(on)isch apparaat koopt, dan mag je gratis een gelijkwaardig afgedankt apparaat naar ons retourneren. Dat heet de oud-voor-nieuw-regeling. Dit geldt zowel voor onze eigen producten als voor producten van Douglas-partners. Alles wat je daarover moet weten, vind je op deze infopagina.