• Gratis 2 verrassingssamples
    Automatisch aan uw bestelling toegevoegd.
  • Gratis 24-uurslevering
    Bestel op werkdagen v├│├│r 22:00 uur (NL) of v├│├│r 20:30 uur (BE) en u ontvangt uw bestelling morgen gratis thuis.
  • Gratis ophalen in stores
    Laat uw bestelling gratis leveren in ├ę├ęn van onze stores.
  • Gratis cadeauservice
    Laat uw cadeau gratis verpakken en voeg een wenskaart met persoonlijke tekst toe.
FAQ - Veelgestelde vragen

De antwoorden op onze veelgestelde vragen (FAQ) vindt u hier:


Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen maar is er wel een bedrag afgeschreven van mijn bankrekening.

Indien u geen bevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij allereerst uw reclame- of spam-inbox te controleren. Indien u uw bestelling heeft geplaatst met een geregistreerd account dient u uw geplaatste bestelling terug te vinden in het menu-item 'Mijn bestellingen' binnen uw Mijn Douglas-omgeving. Mocht u ├ę├ęn uur na het plaatsen van uw bestelling nog steeds geen bevestigingse-mail van uw bestelling hebben ontvangen of staat uw bestelling nog niet geregistreerd in uw persoonlijke account, stuur dan een kopie of screenshot van uw volledige Douglas-bankafschrift naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Geen bevestiging' en wij doen zo spoedig mogelijk onderzoek naar de status van uw bestelling.

Mijn bestelling wordt per abuis naar een onjuist adres verzonden.

Indien u per abuis een onjuist adres heeft ingevoerd tijdens het plaatsen van uw bestelling en uw bestelling reeds is overgedragen aan onze bezorgpartner DHL, kunt uw bezorggegevens zelf aanpassen. Zodra u de Track&Trace-gegevens van uw bestelling heeft ontvangen kunt u kiezen voor de optie 'Iets anders afspreken'. Hiermee kunt u het bezorgadres of -moment aanpassen. Indien u niet in de gelegenheid bent uw bestelling op het onjuiste of aangepaste adres op te halen, adviseren wij u de bestelling te laten bezorgen op een DHL Service Point. Indien de bestelling niet binnen 5 werkdagen wordt opgehaald zal uw bestelling naar ons worden geretourneerd. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en de terugbetaling van het betaalde bedrag vindt automatisch plaats.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

In uw winkelmandje doen wij de beste voorspelling voor de bezorgtijd van uw bestelling. Echter kunnen wij in verband met de drukte niet garanderen dat uw bestelling binnen het gekozen tijdsbestek wordt bezorgd omdat wij hiervoor afhankelijk zijn van onze bezorgpartner DHL. Tevens proberen we geplaatste bestellingen gedurende deze drukke periode zo snel mogelijk te verwerken. Daardoor is het mogelijk dat u uw bestelling in een eerder tijdvak ontvangt dan waar u aanvankelijk voor gekozen heeft. Voor actuele informatie met betrekking tot de bezorging van uw bestelling adviseren wij u daarom de Track&Trace-gegevens van uw bestelling te raadplegen.

Ik kan geen samples kiezen in mijn winkelmandje.

Momenteel ontvangt u twee gratis verrassingssamples bij elke geplaatste bestelling. Deze worden automatisch toegevoegd aan uw bestelling.

Ik kan mijn Beauty Points-voucher of cheque niet verzilveren.

Onze Beauty Points-vouchers en cheques zijn in onze Online Shop helaas niet te gebruiken in combinatie met andere kortingen. Voor alle voorwaarden met betrekking tot het verzilveren van onze Beauty Points-vouchers en cheques verwijzen wij u graag door naar www.douglas.nl/cheque.

Mijn bestelling is incompleet.

Indien uw ontvangen bestelling incompleet is, adviseren wij u een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Bestelling incompleet'. Vermeld hierbij uw bestelnummer en wij bieden u zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

Het product dat ik met korting wens te bestellen is uitverkocht.

Vanwege populariteit en aantrekkelijk geprijsde producten kunnen onze beautyproducten sneller uitverkocht raken dan u normaal gesproken van ons gewend bent. Echter wordt onze online voorraad regelmatig aangevuld. Wij adviseren u gebruik te maken van de functie 'E-mail mij wanneer leverbaar' op onze productpagina zodat u een e-mail ontvangt zodra het product weer beschikbaar is in onze Online Shop.

Hoe worden kortingen berekend?

Kortingen worden berekend vanaf de Douglas 'van'-prijs, dit is de hoogstvermelde of doorgestreepte prijs in onze stores of Online Shop. Meer over ons kortingbeleid leest u op www.douglas.nl/voorwaarden.

Ik heb gebruikgemaakt van jullie cadeauservice maar mijn bestelling is niet ingepakt.

U bent van harte welkom in onze Douglas stores om uw bestelling alsnog feestelijk in te laten pakken. Indien u ons verpakkingsmateriaal alsnog per post wenst te ontvangen adviseren wij u een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Cadeauservice'. Vermeld hierbij uw bestelnummer en wij bieden u zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

Ik heb geen samples ontvangen bij mijn bestelling.

Indien u geen verrassingssamples heeft ontvangen bij uw bestelling adviseren wij u een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Geen samples'. Vermeld hierbij uw bestelnummer en wij bieden u zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

Ik heb mijn gekozen cadeaus niet ontvangen.

Indien u uw gekozen cadeaus niet heeft ontvangen bij uw bestelling adviseren wij u een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp 'Geen cadeau'. Vermeld hierbij uw bestelnummer en wij bieden u zo spoedig mogelijk een passende oplossing.

Klopt het dat jullie klantenservice minder goed bereikbaar is?

Vanwege enorme drukte is het mogelijk dat onze wachttijden momenteel langer zijn dan u normaal gesproken van ons gewend bent. Wij doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk te voorzien van een reactie.

Op welke merken krijg ik korting?

U profiteert tijdens onze Black Friday en Cyber Monday-promoties van korting op alle merken met uitzondering van The Ordinary, bareMinerals en onze beautyfood-merken. Voor een volledig overzicht van merken die deelnemen aan of uitgesloten zijn van onze kortingsacties verwijzen wij u graag door naar www.douglas.nl/uitgesloten

Kan ik mijn bestelde producten retourzenden?

Indien uw product ongebruikt en ongeopend is bent u vrij om dit binnen 14 dagen te retourneren. Dit kan in een van onze stores (samen met uw factuur of retourbon) of via onze Online Shop. In het laatste geval kunt u uw pakketje aanbieden bij een DHL ServicePoint. Beide manieren zijn voor u gratis.

Ik heb mijn bestelling niet in goede staat ontvangen, waar kan ik dit melden?

Wanneer een artikel beschadigd of defect is verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice en het volgende naar ons te sturen:

  • Een duidelijke beschrijving van de beschadiging of het defect aan het product.
  • E├ęn of meerdere foto's van de staat waarin u uw bestelling of product heeft ontvangen, om het defect of de schade te bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste ├ę├ęn foto duidelijk zichtbaar zijn.
  • U kunt de foto's + beschrijving mailen naar onze klantenservice, via klantenservice@douglas.nl.
  • Na ontvangst van de foto's wordt uw klacht zo snel mogelijk in behandeling genomen.
Wat gebeurt er indien mijn bestelling vertraagd is?

Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Indien de termijn van de bestelling met een dag is overschreden kunt u contact met ons opnemen per e-mail via ons contactformulier of via de Douglas Customer Service (0800-8991115).

Mijn bestelling is wel betaald, maar ik heb geen bevestiginsmail ontvangen. Wat nu?

Indien u geen bevestigingsmail van uw bestelling heeft ontvangen binnen twee uur na uw bestelling, maar het bedrag reeds afgeschreven is, verzoeken wij u vriendelijk telefonisch of per mail contact op te nemen met onze Douglas Customer Service (0800-8991115 of klantenservice@douglas.nl). Indien u een e-mail stuurt, verzoeken wij u om een screenshot van de betaling mee te sturen zodat onze klantenservice het bestelnummer kan achterhalen voor verder onderzoek.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen.

Wij vinden het erg vervelend dat u uw bestelling nog niet heeft ontvangen. In de Track & Trace gegevens van uw bestelling kunt u nagaan of de bestelling al bezorgd had moeten zijn. We raden u aan om bij uw buren na te vragen of zij het pakketje in ontvangst hebben genomen. Indien dit niet het geval is kunt u contact met ons opnemen via mail of de Douglas Customer Service (0800-8991115).

Bij aflevering van onze pakketjes wordt altijd gevraagd om te tekenen voor ontvangst. Wij zullen bij onze bezorgpartner DHL een onderzoek starten waarbij we de handtekening opvragen die is gezet bij het in ontvangst nemen van uw pakketje. Dit proces duurt maximaal vijf werkdagen.
Indien u de bestelling in de tussentijd alsnog ontvangt, dan vernemen wij dit graag van u. Zodra wij een reactie hebben ontvangen van DHL nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Kan ik een geopend product retour zenden?

Het is helaas niet mogelijk om een geopend product retour te zenden. Wij garanderen onze klanten nieuwe en ongeschonden producten. Door het openen en eventueel testen van een product ontstaan gebruikssporen. Hierdoor is het product onverkoopbaar voor ons, om deze reden kunnen wij het artikel niet retour nemen.

Wanneer we bij retourzendingen geopende producten ontvangen met eventuele gebruikssporen zullen wij deze dan ook niet accepteren, maar terugzenden naar de klant.

Ik wil mijn bestelling dezelfde dag nog ontvangen, is dat mogelijk?

Wilt u uw favoriete beautyproducten bestellen en deze dezelfde dag nog ontvangen? Dat kan! Als uw afleveradres zich in het postcodegebied bevindt waarvoor deze levering mogelijk is, dan kunt u van maandag t/m vrijdag profiteren van Same Day Delivery. Plaats uw bestelling v├│├│r 11:00 uur en selecteer de afleveroptie ÔÇśSame Day DeliveryÔÇÖ. Uw pakket zal dezelfde avond worden verzonden en bezorgd door ÔÇśRed Je PakketjeÔÇÖ. De kosten voor deze aflevermethode zijn ÔéČ3,95.

Voorwaarden

Same Day Delivery is enkel mogelijk voor bestellingen met een afleveradres in Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Het aflevermoment is tussen 18:00 en 22:00. Same Day Delivery is niet mogelijk op zaterdag, zondag en op feestdagen. Het is niet mogelijk om een Same Day Delivery bestelling bij een DHL Service Point of in een Douglas Store af te laten leveren.

Wat gebeurt er met mijn bestelling indien ik niet thuis ben op het moment van levering?

Onze bezorgpartner DHL Parcel bezorgt de bestellingen op het door u opgegeven afleveradres. Hierop zijn de voorwaarden van DHL Parcel van toepassing. Bent u onverhoopt niet thuis om een pakketje in ontvangst te nemen? Na een mislukte bezorgpoging krijgt u van onze bezorgpartner een KIB kaart (ÔÇśbezorger gemistÔÇÖ in de brievenbus) en tevens ontvangt u een bezorger gemist melding per e-mail. U heeft dan de mogelijkheid om tot 23.59 uur een nieuwe bezorgafspraak maken, bijvoorbeeld een ander bezorgmoment en/of locatie, via de track en trace omgeving. U kunt er ook voor kiezen om het pakketje bij uw buren te laten bezorgen. Indien u geen nieuwe bezorgafspraak maakt dan ligt het pakket de volgende dag klaar bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint.

Waarom kan ik niet inloggen op douglas.nl terwijl ik al eerder een bestelling heb geplaatst?

Wellicht heeft u in het verleden een bestelling geplaatst zonder te registreren. Wanneer u in het bezit bent van een Douglas Card, betekent dit niet automatisch dat er op www.douglas.nl een account bestaat met uw gegevens. Het internet account staat los van uw Douglas Card-account in ons klantsysteem. Uiteraard is het mogelijk om uw e-mailadres te gebruiken voor zowel uw Douglas Card-account als uw Online Shop-account.

Hoe en waar kan ik een Douglas Beauty Card aanvragen?

U kunt gratis uw persoonlijke Douglas Beauty Card aanvragen in uw Douglas store of online via www.douglas.nl/card.

De Douglas Beauty Card biedt u vele voordelen!
- Beauty Points sparen voor ÔéČ 5,- korting op het gehele Douglas-assortiment;
- Exclusieve VIP-vouchers met korting op prachtige producten;
- Persoonlijke post met waardebonnen om kosteloos luxe samples op te halen;
- VIP-avonden: ontdek een avond vol beauty, inspiratie en verrassende extraÔÇÖs;
- 10% korting op producten waarop nog geen korting wordt verstrekt, zoals make-upproducten, accessoires en enkele geuren en verzorgingsproducten. Een aantal merken is uitgesloten van korting. Een overzicht van merken die uitgesloten zijn van korting en de merken waarop u w├ęl 10% Card-korting ontvangt vindt u op www.douglas.nl/uitgeslotenvankorting.

We heten u graag van harte welkom als Douglas Beauty Card Member!

Waar kan ik mijn Douglas Beauty Card opzeggen?

Graag willen we u erop attenderen dat het mogelijk is om Douglas Beauty Cardhouder te blijven zonder post te ontvangen. U kunt dan nog wel gebruik maken van aantrekkelijke kortingen en uw Beauty Points spaarpunten. Indien u alsnog uw Douglas Beauty Card wilt opzeggen kunt u een mail sturen via ons contactformulier of de Douglas Customer Service (0800-8991115) gratis bellen.

Waar kan ik een vervangende kaart aanvragen?

U kunt een vervangende kaart aanvragen indien uw oude kaart kwijt is geraakt. Dit kan door een mail te sturen via ons contactformulier of de Douglas Customer Service (0800-8991115) gratis te bellen. Hier zijn voor u geen kosten aan verbonden en het saldo van uw gespaarde Beauty Points blijft ongewijzigd. U krijgt direct uw nieuwe Douglas Beauty Cardnummer waardoor u de voordelen van de Douglas Beauty Card kan blijven benutten. Dit nummer kunt u bij de kassa aan onze Beauty Advisors doorgeven of gebruiken bij uw online bestelling. De nieuwe Douglas Beauty Card ontvangt u binnen 14 dagen per post.

Hoe koppel ik mijn Douglas Beauty Card aan mijn Online Shop-account?

In het linkermenu binnen uw account kiest u voor 'Persoonlijke instellingen'. Op het scherm dat dan verschijnt ziet u onder 'Mijn Douglas Beauty Card Gegevens' de link 'Aanmaken'. Hier voegt u het 17-cijferige Douglas Beauty Cardnummer in, beginnend met 60088 en voegt u tevens uw postcode toe. Uw Douglas Beauty Card is nu gekoppeld aan uw Mijn Douglas-account en u kunt nu gebruik maken van de voordelen van uw Douglas Beauty Card.

Het koppelen van de Douglas Beauty Card lukt niet.

Wanneer het koppelen van uw Douglas Beauty Card aan uw Mijn Douglas-account op douglas.nl niet lukt, dan kan dit verschillende oorzaken hebben. Meestal komt dit doordat u reeds een Online Shop-account heeft aangemaakt met een ander e-mailadres, waaraan de Douglas Beauty Card is gekoppeld. Uw Douglas Beauty Card kan slechts aan ├ę├ęn Mijn Douglas-account en ├ę├ęn e-mailadres gekoppeld worden.

Het is ook mogelijk dat het adres dat u in uw account opgeeft niet overeenkomt met de adresgegevens waarop uw Douglas Beauty Card geregistreerd staat. De adresgegevens van uw Mijn Douglas-account dienen overeen te komen met de adresgegevens waarop uw Douglas Beauty Card geregistreerd staat.

Wij raden u aan na te gaan of ├ę├ęn van de bovenstaande oorzaken op uw situatie van toepassing is. Indien u verdere ondersteuning wenst dan zien wij uw e-mail graag tegemoet!

Waarom werkt de Douglas Beauty Card korting niet?

Volgens de actievoorwaarden wordt de 10% Douglas Beauty Card korting berekend over de adviesprijs. De adviesprijs is de hoogstvermelde of doorgestreepte prijs op onze prijsetiketten in de store, of de vermelde ÔÇśvanÔÇÖ-prijs online. Indien u een product probeert te bestellen dat reeds 10% of meer is afgeprijsd, zult u geen 10% Douglas Beauty Card korting ontvangen. Daarnaast geldt de korting op geselecteerde merken. Welke merken zijn uitgesloten van deelname vindt u op douglas.nl/uitgeslotenvankorting.

Waar kan ik het saldo van mijn Douglas Giftcard opvragen?

Voor het opvragen van het saldo van uw Douglas Giftcard verwijzen wij u graag naar www.douglas.nl. Bovenaan de pagina vindt u het kopje 'Giftcards'. Klik hierop en kies vervolgens onder het linkermenu voor ÔÇťGiftcard tegoed - tegoed opvragenÔÇŁ. Voer vervolgens het 17-cijferige Giftcardnummer in, beginnend met 60465. Dit nummer kunt u vinden op uw Douglas Giftcard en de pincode vindt u onder het grijze kraslaagje op uw Giftcard. Ter controle wordt gevraagd om een zogenaamde 'captcha'-code over te typen, deze code wordt in het formulier direct onder de pincode weergegeven. De captcha-code is hoofdlettergevoelig. Kies tenslotte voor 'Tegoed opvragen'. Het huidige saldo van uw Giftcard wordt dan weergegeven.

Hoe kan ik mijn Douglas Giftcard verzilveren?

Uw Giftcard kunt u zowel verzilveren in de stores als in onze Online Shop. Papieren cadeaubonnen zijn helaas niet in te wisselen via onze Online Shop. U bent uiteraard van harte welkom in ├ę├ęn van onze stores om deze bonnen te verzilveren. Het is helaas niet mogelijk om in Duitsland- of op douglas.de verkregen giftcards in te wisselen op douglas.nl of in ├ę├ęn van onze Nederlandse stores.

Voor het online inwisselen van uw Douglas Giftcard vult u in Stap 1 van het winkelmandje het Giftcardnummer in (beginnend met 60465), deze staat onder de streepjescode op uw Giftcard. Vervolgens vult u de pincode in die op de Giftcard onder het zilveren kraslaagje vermeld staat. Ter controle wordt gevraagd om een zogenaamde 'captcha'-code over te typen, deze code wordt in het formulier direct onder de pincode weergegeven. De 'captcha'-code is hoofdlettergevoelig. Kies tenslotte voor 'Giftcard of Beauty Points Cheque verzilveren'. Het saldo van uw Giftcard wordt nu automatisch van uw totaalbedrag afgehaald. Het eventuele restbedrag kunt u voldoen d.m.v. een iDEAL-betaling of betaling met creditcard. Is het saldo van uw Giftcard hoger dan het te betalen bedrag, dan blijft het overige saldo gewoon op de Giftcard staan.

Mijn Giftcard is kwijt of gestolen. Wat nu?

Wij vinden het erg vervelend voor u dat uw Giftcard niet langer in uw bezit is. Graag ontvangen wij het aankoopbewijs van uw Giftcard of het eventuele bankafschrift waarop te zien is waar en wanneer de Giftcard is gekocht. Hiermee kunnen wij uw Giftcardnummer achterhalen en nagaan of het saldo van de Giftcard overgeboekt kan worden op een nieuwe Giftcard. U kunt een mail sturen via ons contactformulier.

Welke producten zijn uitgesloten van korting?

Tijdens onze kortingsacties geldt de korting op geselecteerde merken. Welke merken zijn uitgesloten van deelname vindt u op douglas.nl/uitgeslotenvankorting.