Gratis verzending en retour  |  Gratis 2 samples naar keuze  |  Vóór 22:00 besteld = morgen in huis  |  Het grootste beauty-assortiment

Nu -30%* op bijna alle mascara's, -20%* op bijna alle geuren & geursets & -25%* op alle make-up van Douglas Collection 🧡

Alles wat je wilt weten over Verzending & Levering

Heb je een bestelling bij ons gedaan? Daar zijn we blij mee! Misschien heb je nog een vraag over de verzending of levering van je bestelling. Hier vind je veelgestelde vragen en antwoorden daarover.

Staat je vraag er niet tussen? Kijk dan eens bij Jouw Bestelling of neem even contact met ons op.
 

• Waar kan ik producten laten bezorgen?

Uiteraard bij je thuis! Maar ook: 

- bij iemand die je wilt verrassen*;
- op je werk;
- in een Douglas store;
- bij een DHL ServicePoint;

Je vindt al deze opties tijdens het bestelproces bij het kopje 'Bezorgadres'. 

*Op deze manier ontvang je de rekening op je eigen adres, terwijl het cadeau direct wordt verstuurd naar de persoon die jij een plezier wilt doen!

• Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Meestal geldt: op werkdagen vóór 22.00 besteld = morgen in huis. Voor producten geleverd door onze partners is de bezorgtermijn 2-4 werkdagen.

Helaas kunnen wij in verband met drukte bij onze bezorgpartner DHL niet altijd bovenstaande levertijden garanderen. Dat is vervelend, maar gelukkig kun je altijd actuele informatie over je bezorging bekijken met de Track-en-Trace-gegevens van je bestelling.

Tip: Je kunt vaak een bezorgmoment naar keuze selecteren. Zo ben je er zeker van dat je thuis bent wanneer de bezorger voor je deur staat. Er zijn steeds twee tijdvakken beschikbaar. Op doordeweekse dagen van 11.00 tot 15.00 en van 17.30 tot 21.30. Op zaterdagen van 11.00 tot 15.00 en van 16.00 tot 21.30.

• De Track-en-Trace-gegevens van mijn bestelling zijn onbekend. Wat nu?

Zodra je bestelling overgedragen is aan onze bezorgpartner en naar je onderweg is, verandert de Track-en-Trace-status. Bekijk jouw Track-en-Trace-gegevens op een later moment gewoon nog eens. Grote kans dat je de status dan wel kunt zien.

• Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Dat is geen enkel probleem! Na een mislukte bezorgpoging laat de postbezorger een briefje in je brievenbus achter. Ook ontvang je een e-mail met de melding dat de postbezorger er niet in geslaagd is om de bestelling te bezorgen. De bestelling wordt dan afgeleverd bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Je hebt 7 dagen om je bestelling daar op te halen.

Benieuwd naar jouw dichtstbijzijnde ServicePoint? Klik dan hier!

• Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat nu?

Als je je bestelling niet hebt ontvangen, dan kun je het beste even de Track-en-Trace-gegevens van je bestelling raadplegen. Is de status ‘Onderweg’? Dan moet je nog even geduld hebben. Grote kans dat je binnen een paar dagen je bestelling in huis hebt. Neem contact met ons op als het echt langer duurt of als de Track-en-Trace-gegevens onjuist of niet duidelijk zijn. Wat gebeurt er dan?

- STAP 1: Onze bezorgpartner gaat onderzoek doen naar de bestelstatus. Dat duurt vaak even.
- STAP 2: Wij zullen je binnen 5 werkdagen een update geven over de status. Dank voor het geduld.

Indien je je bestelling in de tussentijd alsnog ontvangt, dan horen wij dat graag van je. Bijvoorbeeld door een mailtje te sturen of ons te bellen. Klik hier voor al onze contactgegevens.

• Ik heb een incomplete bestelling ontvangen. Wat nu?

Heel vervelend, maar dit kan soms gebeuren. De beste oplossing is om ons te mailen. Stuur je e-mail naar klantenservice@douglas.nl (onderwerp: Bestelling incompleet). Vermeld ook even het bestelnummer. Zo kunnen wij snel en gemakkelijk onderzoek doen naar jouw incomplete bestelling. Zodra we nieuws hebben, laten we je dit meteen weten via mail of telefonisch. Komt goed!

• Ik heb een defect product ontvangen. Wat nu?

Heel vervelend, maar ook dit kan soms voorkomen. De beste oplossing is om een e-mail te sturen naar klantenservice@douglas.nl (onderwerp: Bestelling defect). Zorg ervoor dat de volgende informatie altijd duidelijk in je mail staat:

- het bestelnummer;
- een duidelijke beschrijving van de beschadiging / het defect aan het product;
één of meerdere foto's van de staat waarin je jouw bestelling of product hebt ontvangen. Zo  kun je gemakkelijk de schade / het defect bewijzen.

Let even hierop: De beschadiging of het defect moet op ten minste één foto duidelijk zichtbaar zijn. Na ontvangst van de foto's bieden wij je zo spoedig mogelijk een passende oplossing. Zodra we nieuws hebben, laten we je dit meteen weten via mail of telefonisch. Komt goed!

• Hoe werkt het afhalen van een bestelling op een servicelocatie?

Bij servicelocaties van DHL (die heten ServicePoints) blijft jouw bestelling 7 dagen liggen. Na deze termijn wordt de bestelling geretourneerd naar de Douglas Online Shop. Je ontvangt dan automatisch het reeds betaalde bedrag terug. Meestal binnen een week, maar dit hangt af van je betaalmethode.

Let even hierop: Neem bij het afhalen van je bestelling altijd een geldig legitimatiebewijs mee.

• Wat betekent de melding 'Klimaatneutraal verzonden' in het winkelmandje?

Goede vraag! Onze verzendpartner DHL zet al jaren in op groene bezorgopties, zoals elektrisch vervoer en duurzame locaties. Echter kunnen ze op dit moment nog niet alle uitstoot voorkomen.

De CO2 die nog wel uitgestoten wordt, compenseren ze via het GoGreen-compensatieprogramma waarin ze investeren in duurzame projecten. Op deze manier kan jouw pakket dus klimaatneutraal worden verstuurd. Daar lees je hier nog veel meer over.