Vóór 22:00 besteld, morgen in huis | Gratis verzending vanaf €20,- | Kies 2 samples | Gratis retourneren

Over ons

Douglas, hét grootste omnichannel premium beautyplatform van Europa, is inmiddels al meer dan 200 jaar een begrip. Met ons uitgebreide beauty-assortiment van meer dan 100.000 producten online en meer dan 1.850 fysieke winkels binnen Europa, zijn we continu in beweging.

Onze focus ligt op een optimale klantbeleving en het aanbieden van exclusieve en eigen merken in moderne stores. Zo zorgen we ervoor dat Douglas zich blijft onderscheiden in de wereld van parfum, make-up, skincare en haircare.

Onze geschiedenis

DOUGLAS IN HET KORT

OORSPRONG

1821

Douglas, zoals we het vandaag de dag kennen, is opgericht door de Schotse immigrant John Sharp Douglas. In 1821 opende hij een zeepfabriek in het beroemde havengebied van Hamburg, Speicherstadt.

MODERNE PRODUCTIDEEËN

Sinds 1821

John Sharp handelde toen al zoals het bedrijf nog altijd doet: moedig, modern en met hoogwaardige producten. Zijn hemelzeep won zelfs een prijs op de Wereldtentoonstelling van 1851 in Londen.

VROUWELIJK LEIDERSCHAP

Sinds 1909

Na Douglas' dood werd het bedrijf voortgezet als "J.S. Douglas Söhne" door de heren Runge en Kolbe. In 1909 droeg hun erfgenaam het leiderschap van de zeepfabriek over aan zijn vrouw, Berta Kolbe.

EERSTE WINKELS

Sinds 1910

Zussen Anna en Maria Carstens openden in 1910 de eerste "Parfümerie Douglas" in Hamburg na toestemming van Berta Kolbe. Dit resulteerde in zes Douglas winkels. De zeepfabriek bleef actief tot 1990.

VAN PARFUMERIE NAAR CONCERN

Sinds 1969

In 1969 nam Hussel AG de Douglas parfumeriewinkels over. Onder CEO Dr. Jörn Kreke groeide het bedrijf door overnames en nieuwe winkels. Vanaf 1976 werden alle winkels "Parfümerie Douglas".

GROEI BINNEN EUROPA

Sinds 1973

Met de overname van Parfümerie Ruttner in 1973 begon Douglas aan internationalisering. In de jaren '80 en '90 volgden winkelopeningen en overnames in Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje.

DOUGLAS NEDERLAND

Sinds 1980

In 1980 kwam Douglas naar Nederland na de fusie van twee ketens. De eerste winkel opende in Eindhoven en het hoofdkantoor vestigde in Nijmegen. Inmiddels tellen we meer dan 100 winkels in Nederland.

LANCERING #FORWARDBEAUTY

Sinds 2017

Voormalig CEO Tina Müller lanceerde #FORWARDBEAUTY. Dit betekende een nieuwe strategie en merkidentiteit. E-commerce werd groter en Douglas introduceerde de eerste Beauty marketplace in Europa.

BEAUTYPLATFORM

Sinds 2022

Douglas blijft Europa's meest toonaangevende beautybedrijf en streeft naar een wereld waarin iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Sander van der Laan is sinds 2022 de nieuwe CEO.

Onze missie

Dat is 'Make life more beautiful'. Wij waarderen ieder individu en helpen iedereen om tot bloei te komen. Want zo maken we het leven mooier. Dit doen we samen met onze collega's in de stores, op het hoofdkantoor in Nijmegen en op het distributiecentrum in Oldenzaal.  

Onze 3 kernwaarden

  • P A S S I O N - Wij hebben een passie voor mensen & beauty en het bieden van de beste service.
     
  • A P P R E C I A T I O N - Wij waarderen ieders unieke persoonlijkheid en inzet, waarbij we als één team samenwerken.
     
  • O W N E R S H I P - Wij nemen verantwoordelijkheid om gezamenlijke resultaten te behalen en willen elke dag beter worden.

Join the people behind beauty

Bij Douglas wachten we niet af tot er nieuwe trends zijn, wij creëren ze zelf. Daarom zijn wij voor onze stores en ons hoofdkantoor altijd op zoek naar nieuwe talenten die zich hierin herkennen. Help jij ons mee een wereld te creëren waarin iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt? Join team Douglas!

Bekijk alle vacatures